Sopronnémeti kerékpáros pihenő

Távolság Csornától: 12 Km

Ajánlott közlekedés: Kerékpár

GPS koordináták:  47°32'19.21"É ; 17°12'4.49"K

Most egy 12 Km-es kerékpáros túrára szeretnélek invitálni benneteket. Létezik Sopronnémeti határában egy kerékpáros pihenő, ahol már többször jártam. Tudom vannak páran, akiknek ez a táv meg sem kottyan, de most nem is teljesítménytúrázás a cél. Kezdő bringásoknak 45-50 perc alatt kényelmesen megtehető a táv.  

Megközelítés:

-kerékpárral:  Csorna - Farád - Jobaháza - Bogyoszló - Sopronnémeti

Térkép:
terkep_1.JPG

Leírás:

Csornáról kiérve, a farádi vasútállomásig kerékpárút vezet végig. Áthaladva Jobaházán, a kereszteződésben balra kell fordulni Bogyoszló felé. Bogyoszlón pedig arra kell figyelni, hogy ne menjetek el balra, Szilsárkány felé. Viszonylag forgalommentes közúton lehet elérni a helyet, de azért csak óvatosan.

Kb. 12 Km megtétele után ezt kell látnod:

img_7048.jpg

Letérve a műútról, 100 méteren belül ott a pihenőhely: 

img_7051.jpg

img_7050.jpg

Szeretnék adni pár gyakorlati tanácsot a kerékpározáshoz.

Akkor is igyál, ha nem vagy szomjas! Egy müzlit akkor is megehetsz, ha nem vagy éhes! Mióta így csinálom nem volt olyan gondom, hogy leesik a vércukor szintem sportolás közben.

Van pár dolog, ami nélkül nem mennék el még egy rövid karikára sem:
- nyeregtáskában: tartalék gumi, külső gumi leszedő, összecsukható szerszámos készlet. Gumijavító készlet is van, ha hosszabb útra megyek.
- pumpa
- kulacs
- egy szelet müzli 
- napszemüveg: nem csak menő leszel benne, hanem véd a bogarak ellen is
- telefon....sosem lehet tudni mikor jöhet jól
(mivel nekem gyorskioldós a kerekem, nem kell villáskulcs a kerék kiszereléséhez. Nézd meg a tiéd milyen és ha szükséges rakjál el egy villáskulcsot is ) 

img_7053.jpg

Nekem így vannak felszerelve a bringára:

img_7054.jpg

Jobb megoldás híján, bele kell tenni mindent egy hátizsákba. Lehet felesleges dolognak gondoljátok....az első defektig.

Kis többlet távolsággal jár, de érdemes betekerni Sopronnémeti belterületére is. A falu közepén egy kis patak csordogál, aminek a partján egy kőből készült "étkezőgarnitúra" található. Ha nem is a fáradságtól, de jó volt itt is megpihenni egy pár percet. És elfogyasztottam a zabszeletemet is.

img_7055.jpg

A fákon egy mókus szaladgált. Ugyan értékelhető képet nem tudtam készíteni, de azért megosztom veletek. Majdnem olyan, mint egy képrejtvény mire megtaláljátok. 

img_7060.jpg

A fényképezőgépet és a zabszeletem csomagolását visszaraktam a táskámba és elindultam hazafelé. A kastély mellett elhaladva ismét elgondolkodtam azon, hogy milyen jó lenne egyszer körülnézni odabent.  

Ha esetleg valakinek van kulcsa hozzá szóljon nekem.

Tóth Gábor