Hanság-Nagyerdei tanösvény

Távolság Csornától: útvonaltól függően min. 17 Km

Ajánlott közlekedés: kerékpár vagy autó 

GPS koordináták:  47°44'25.53"É ; 17°11'32.76"K

Viszonylag sokat szoktam Csorna közelében kerékpározni. Ha kaptam egy jó tippet, amint időm engedte felkerestem. Ez a kirándulóhely viszont számomra is újdonság volt. Nemrég kitekertem felfedezni a helyet. Akkor még nem volt tervben a blog beindítása, ezért a hétvégén ismét felkerestem, igaz most kocsival. 

Kellemes sétát lehet tenni az erdőben, aminek a végén a kijelölt tűzrakóhelyeken akár még szalonnát is süthettek. 

Megközelítés:

- autóval: Csorna - Bősárkány - Hanságliget - Hanságligetet elhagyva kb. 3 km múlva balra kell lefordulni egy kavicsos útra

- kerékpárral javasolt irány: Csorna - Barbacs - Bősárkány - innen megegyezik az autós útvonallal. Vasárnapi időpontot az ajánlott, mert akkor nincs kamionos forgalom.

Kirándulás célja:

- Hanság-Nagyerdei tanösvény felkeresése

Térkép:

terkep.JPG

Leírás:

Miután lefordultál a 86-os főútról és ezt a kavicsos utat látod akkor jó helyen vagy:

 - képre kattintva tovább nagyítható - 

1.jpg

Befelé haladva, bal kéz felől lesz egy tűzrakó hely padokkal, asztalokkal. Tovább haladva elmentek egy vadászles mellett:

2.jpg

Vadászlestől 200 méterre találtok jobb oldalt ismét egy tűzrakó helyet, mellette egy vadászházzal. 

Mi innen kezdtük meg az 1,7 km-es tanösvény bejárását (saját mérés Endomodo alkalmazás segítségével)

A kép bal oldalán látható e fák között egy tábla. Az a 8 részből álló tanösvény első táblája.

3.jpg

Google Earth szerint van ott a vonatoknak megállóhely, ha valaki azzal szeretne menni. 

4.jpg

Séta közben, több helyen is meg lehet pihenni, ha elfáradnátok. Érdemes leülni, ha másért nem, akkor hallgatni az erdőt, beszívni a friss levegőt. 

5.jpg

Ott jártunkkor még csak ébredezett a természet. Már rügyeztek a fák, a bokrok és rengeteg virág van nyíló félben. 

Gyöngyvirágot még nem láttunk, de azt hallottam, hogy elég sok van abból is. Későbbiekben szólunk, ha virágzik, mert azt én is szeretném látni.

Több helyen volt ibolya, igaz azok már kezdenek elvirágozni.

6.jpg

7.jpg

Az autónkhoz visszaérve a feleségem egy sütkérező gyíkot pillantott meg a fűben. Ennek 2 okból is örültem. Nem futott el és le tudtam fényképezni  - mármint a gyíkot :-) -  másrészről pedig kifejezetten boldoggá tett, hogy ő vette észre. Mert úgy jó túrázni, ha nem csak nézel, hanem látsz is!

9.jpg

Remélem ti is hasonló élményekkel gazdagodtok, mint mi. Ha bármilyen kérdésetek van a túrával kapcsolatban, bátran írjatok hozzászólást, vagy üzenetet a facebook oldalunkra: Csorna képekben 

De szívesen fogadjuk a hozzászólásokat arról is, hogy nektek hogyan sikerült a túra, vagy csak annyit, hogy "megtaláltuk".

A hétvégén újabb tippet olvashattok tőlünk.

 Tóth Gábor